[O1] coś piszczy a potem przestaje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marlip1
    Classic
    • 2010
    • 13

    [O1] coś piszczy a potem przestaje

    Zamieszczone przez radekgw
    a ja lecialem z audi a6(tym starszym, C5) na autobahnie od 130 do 190, mysle sobie rowno, az tu nagle przy okolo 200, poczulem sie jakbym stal, a ktos obok mnie sobie przebiegl
    Jedyne co zauwazylem to 2 rury z tylu po 1 z kazdej stron, zero napisu na klapie, i zero dymu.
    czemu jak ja jade autobaną to jak na złość trafiam na same zawalidrogi dla których 200 - 205 to już jest wyprówanie sobie żył, chętnię bym napotkał taką audiczkę :]
  • florek186
    Ambiente
    • 2009
    • 235

    #2
    [O1] coś piszczy a potem przestaje

    szukałem w tematach ale nic konkretnego nie znalazłem.
    co to może być?

    Rano jak odpalam i jak dłudo ale to długo postoi Auto to coś mi piszczy jak pasek ale nie wiem czy to to a potem przestaje. Octavia 2002 FL 1.9 TDI ASV 110PS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
    Było: 110 KM 235NM
    potem: 129KM 267Nm
    Obecnie: 154KM 354NM

    Komentarz

    • tomaszwrc
      Rider
      • 2010
      • 373
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Jeśli piszczy od razu, i tylko na zimnym silniku to na bank pasek rozrządu.

      Komentarz

      • florek186
        Ambiente
        • 2009
        • 235

        #4
        od momentu zapalenia do jakiegoś czasu tak jak mówisz... a coś się stanie? zmieniać trzeba od razu?
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
        Było: 110 KM 235NM
        potem: 129KM 267Nm
        Obecnie: 154KM 354NM

        Komentarz

        • wofek
          Drive
          • 2007
          • 59

          #5
          kiedy zmieniales ostatnio? ile km temu?

          Komentarz

          • qsin
            Classic
            • 2006
            • 14
            • Octavia IV (NX3)

            #6
            moze rowniez to byc kolo pasowe na alternatorze, to ze sprzegielkiem...

            Komentarz

            • -shadow-
              Drive
              • 2009
              • 93

              #7
              Albo sprzęgło klimy jeżeli takową posiadasz

              Komentarz

              • tomaszwrc
                Rider
                • 2010
                • 373
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                od momentu zapalenia do jakiegoś czasu tak jak mówisz... a coś się stanie? zmieniać trzeba od razu?

                a kiedy rorząd wymieniałeś?

                Komentarz

                • -shadow-
                  Drive
                  • 2009
                  • 93

                  #9
                  U mnie było podobnie. To znaczy po odpaleniu jak była duża wilgotność to coś piszczało przez chwilę (częściej przy włączonej klimie ale zdarzało się też piszczenie przy wyłączonej albo podczas redukcji biegów). Okazało się że walnięty był docisk tarczy klimy. Kupiłem oryginał wymieniłem i jest OK. Najczęściej piszczenie powodowane jest przez pasek klinowy bądź elementy które on napędza. Im szybciej usunie się usterkę tym lepiej bo wtedy będą mniejsze koszty naprawy...

                  Komentarz

                  • florek186
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 235

                    #10
                    wymienię rozrząd bo kupiłem go dopiero i nie wymieniałem jak nie przejdzie to dalej bede szukał. Apropo rozrządu to co polecacie?
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                    Było: 110 KM 235NM
                    potem: 129KM 267Nm
                    Obecnie: 154KM 354NM

                    Komentarz

                    • tomaszwrc
                      Rider
                      • 2010
                      • 373
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      To wymień, będziesz spał spokojnie. Bo nie masz pewności że poprzednik to zrobił(nawet jeśli Cie zapewniał

                      Co do rozrządu to SKF polecam

                      Komentarz

                      • florek186
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 235

                        #12
                        tomaszwrc, ile takie coś i gdzie mogę to kupić szybko?
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                        Było: 110 KM 235NM
                        potem: 129KM 267Nm
                        Obecnie: 154KM 354NM

                        Komentarz

                        • Jark7
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 777

                          #13
                          florek186,
                          np. tu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25880
                          ale nie tylko
                          Człowiek planuje, Bóg decyduje ...
                          Jark7
                          było 119/296 jest 143/328 by Aligator

                          Komentarz

                          • tomaszwrc
                            Rider
                            • 2010
                            • 373
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            rozrząd to raczej w jakimś dobrym sklepie, lub w warsztacie gdzie będziesz robił.




                            Nie wiem może intercars. Mi załatwia mój nadworny mechanik

                            Komentarz

                            • Marian 2
                              L&K
                              • 2007
                              • 1087
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AQY 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              W moim przypadku takie piszczenie na zimno powodowała pompa wody.
                              Dobrym sposobem na lokalizację wszelkich szmerów, pisków, jest użycie plastykowej rurki o średnicy 8÷10mm, i dlugości ok 1metr. Jeden koniec rurki wkłada się do ucha, a drugi zbliża się w odpowiednie miejsca. Bardzo dobrze słychać pracę łożysk, zaworów, wtryskiwaczy, i wszystkiego, co się porusza przy pracującym silniku.

                              Komentarz

                              • tomaszwrc
                                Rider
                                • 2010
                                • 373
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Marian 2
                                poniżej link do podobnego tematu. obadaj filmik czy tez tak masz

                                U mnie własnie tak było

                                Komentarz

                                • florek186
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 235

                                  #17
                                  We wtorek wymieniam rozrząd więc wam dam znać co i jak było
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                                  Było: 110 KM 235NM
                                  potem: 129KM 267Nm
                                  Obecnie: 154KM 354NM

                                  Komentarz

                                  • tomaszwrc
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 373
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #18
                                    to daj znać ile kosztowało i jakiej firmy cześci

                                    Komentarz

                                    • florek186
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 235

                                      #19
                                      tomaszwrc, Pasek Continental - contitech wzmocniony powyżej 150tyś km
                                      napinacz SKF
                                      rolki 3 pozostałe ruville

                                      całość wyniosła mnie 615zł
                                      pojutrze zmieniam za wymianę powiedział mi już 150zł
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                                      Było: 110 KM 235NM
                                      potem: 129KM 267Nm
                                      Obecnie: 154KM 354NM

                                      Komentarz

                                      • Adam 33
                                        Classic
                                        • 2009
                                        • 27

                                        #20
                                        tomaszwrc, ja tak mam to co to moze byc :?: na zimno piszczy a na cieplym przestaje mechanik gadal ze to pasek wiloklinowy raz u niego bylem bo mi wymienial rozrzad i pasek to na zimnym go odpalilem przy nim wzial jakis preparat z wurtha czy jakos tak i popryskal na pasek przestalo i za chwile na nowo piszczy stwierdzil ze to pasek wieloklinowy i mowil ze przestania i tak mam juz rok jak ktos usunie ta usterke to prosze o kontakt dzieki

                                        mowie otym jak w tym filmie
                                        http://forum.octaviaclub....t=co%B6+piszczy

                                        rozrzad wymienialem jakies 30.000 temu

                                        Komentarz

                                        • tomaszwrc
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 373
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                          #21
                                          Adam 33

                                          Moj magik też mi tak zrobił, popsikał i na jakiś czas było cicho,ale wróciło ponownie.

                                          Ewidentnie pasek rozrządu. Wymieniam w przyszłym tygodniu to też będę wiedział

                                          A jaki masz ten pasek rozrządu tzn. jakiej firmy?

                                          Komentarz

                                          • Adam 33
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 27

                                            #22
                                            tomaszwrc, jakiej firmy to niewiem ale daj mi znac z gory bardzo dziekuje aq z moim mechanikiem bede rozmawial

                                            Komentarz

                                            • florek186
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 235

                                              #23
                                              JUŻ PO PROBLEMIE!!!!!!!!!!!!!!

                                              rozrząd i pasek klinowy zmienione i problem zniknął
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                                              Było: 110 KM 235NM
                                              potem: 129KM 267Nm
                                              Obecnie: 154KM 354NM

                                              Komentarz

                                              • Adam 33
                                                Classic
                                                • 2009
                                                • 27

                                                #24
                                                florek186, jezeli wymieniles dwa paski odrazu to dokladnie nie wiesz gdzie byl problem chyba ze wymieniales pojedynczo napisz co i jak

                                                Komentarz

                                                • florek186
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 235

                                                  #25
                                                  Adam 33, Problem Tkwił w napinaczu i częściowo od Paska klinowego bo już wbył na wykończeniu tak mi powiedział mechanik dokładnie
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=27260
                                                  Było: 110 KM 235NM
                                                  potem: 129KM 267Nm
                                                  Obecnie: 154KM 354NM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...